Niewiele można znaleźć telewizyjnych kanałów, na jakich nie byłyby emitowane żadne spoty reklamowe. Odbiorcy są już przyzwyczajeni do tego, że filmy są przerywane nawet kilkunastominutowymi blokami reklam, podczas jakich spokojnie da się nie tylko zrobić kawę, lecz niekiedy zjeść cały obiad.

Niestety właściciele stacji muszą w jakiś sposób na siebie zarabiać, a że najważniejszym źródłem ich dochodu są właśnie reklamy, to telewidzowie muszą z tym żyć. Pozostaje jeszcze zapytać o skuteczność takich reklam, bowiem wiele osób ich zwyczajnie nie ogląda, zajmując się w tym czasie czymś innym. Ale to już będzie zmartwienie specjalistów, którzy ponoszą odpowiedzialność za układanie ramówki i określanie przerw na reklamy. Co nie zmienia bynajmniej faktu, że telewizyjna reklama nadal jest uważana za jedną z najskuteczniejszych, szczególnie w świetle okazji na dotarcie do kilku milionów potencjalnych klientów. Ciekawe wydarzenia sportowe czy kulturalne przyciągają przed telewizory naprawdę dużo oglądających, więc spoty reklamowe puszczane w tym czasie dają dużą skuteczność
fabrykadzwiekuff.com
Autor: Tomasz Ośmiałowski
Źródło: http://www.flickr.com

. W porównaniu na przykład z reklamą w prasie zaletą też jest to, że podczas emisji takiego spotu można zawrzeć całkiem sporo informacji. Dodatkowo dzięki obecności zarówno obrazu jak i dźwięku można w skuteczniejszy sposób oddziaływać na telewidzów.

Bez względu na to, co się reklamuje w telewizji, aby spot miał odpowiednią skuteczność, to musi być oryginalny i ciekawy. Wynika to z faktu, że aktualnie ludzie są wręcz bombardowani przeróżnymi reklamami, i jeżeli dane spoty nie będą się w jakiś sposób wyróżniały, to wiele osób zwyczajnie nie zwróci na nie swojej uwagi – http://fabrykadzwiekuff.com/. Za to jeśli jakiś spot będzie oryginalny i ciekawie nakręcony, to ma szansę zaistnieć na dłużej w świadomości telewidzów. Do telewizyjnych reklam często wynajmuje się popularnych aktorów, celebrytów czy sportowców, jacy swoim udziałem mają zapewnić powodzenie reklamy. W wielu przypadkach daje to efekty, ponieważ znana twarz reklamująca różne produkty z pewnością bardziej może zachęcić do kupna, niż ktoś zupełnie nieznany. Niestety reklama telewizyjna ma też jeden duży minus, a mianowicie jest dość droga. Już sama produkcja spotów reklamowych, zwłaszcza przy zatrudnieniu znanych osób i nagrywaniu przez dobre studio będzie kosztowała sporą sumę.

Do tego będą dochodzić koszty wyświetlania, które w przypadku godzin z największą oglądalnością również do niskich nie należy. Dlatego też przeważnie korzystają z niej większe marki, które działają na rynku krajowym i mają finansowe możliwości na to, żeby takim sposobem promować swoją ofertę.