W aktualnych czasach przedsiębiorstwo, aby zabłysnąć i zacząć dominować na rynku, potrzebuje by brać całymi garściami z darów nowatorskiego marketingu jakim są takie programy lojalnościowe jak np oferowane na .

Nie oszukujmy się, tradycyjna promocja w mediach już nie wystarczy. W pogodni za konsumentem i utrzymaniem jego lojalności, należy poświęcić więcej pieniędzy oraz trudu.

Sprzedaż w XXI wieku

Źródło: flickr.com

Wsparcie sprzedaży to niezwykle ważny aspekt . Może być prowadzone poprzez rozmowy indywidualne z klientami, pokazy grupowe albo gwarantowaną obsługę konsumentów telefonicznie bądź internetowo. Wsparcie sprzedaży to podstawa techniki promocyjnej, która mówi, że przyciągnięcie konsumenta to dopiero początek. Potem musisz go przy firmie zatrzymać.

Lojalność firmy znakomicie tworzą programy lojalnościowe. Mogą one przybierać różne modele. Najczęściej spotykane naturalnie są kupony, które nabywca dostaje po nabyciu produktów. Kiedy już uda mu się zebrać pewną ich liczbę, talony może wymienić na towary. Interesująca rzecz to fakt,że towar do wygrania niekoniecznie musi być interesujący ani użyteczny klientowi, by ten odczuł chęć jego otrzymania. Program lojalnościowy musi pobudzić lojalność klienta do firmy, sklepu mini chips towaru i ustabilizować jego przywiązanie poprzez odczucie stania się częścią czegoś i bycia premiowanym.

Należy zastanowić się nad tym jakim sposobem zbierane będą punkty – czy będą to niewielkie naklejki, pieczątki czy może kodowane na karcie punkty. Powinniśmy oczywiście stworzyć także katalog nagród. To nasza decyzja w jakiej formie – czy zwyczajnie dostępnej w sklepie książeczki czy może w serwisie internetowym – albo może obie te formy. Zaprojektowanie tego rodzaju działań zależne jest od naszego budżetu oraz pomysłu. To oczywiste, najlepiej dobrać jego formę do specyfiki branży – odpowiednio dopasować nagrody i ilość punktów niezbędną do zgromadzenia. Jeśli posiadamy porządny dział reklamy, na pewno uda się nam takiego rodzaju wsparcie sprzedaży dobrze zastosować.

To są elementy, z których zbudowany jest współczesny marketing relacji. Bazuje on zasadniczo na utrzymaniu lojalności konsumenta i budowania mocnej więzi. Kluczowe okazuje się, żeby nabywca poczuł się niezbędny i ważny w pracy danego biznesu. By tak się stało, wymagane jest sprzężenie zwrotne klient-marka.

Karta na punkty

Oprócz opisanych wyżej narzędzi, najlepiej taką więź kreuje marketing w sieci, a szczególnie na Facebooku. Dzięki umiejętnie prowadzonym fanpage’om, wynajęci marketingowcy od promocji potrafią wykreować więź z konsumentami, odsłonić ich preferencje. Ułatwia to skonstruowanie przepastnej bazy konsumentów i prawidłowe stargetowanie dóbr i usług oraz na bezbłędne prowadzenie aktywności reklamowych.

Gdy nie znamy się na działaniach promocyjnych, zawsze możemy zlecić zaprojektowanie tej kampanii zewnętrznej firmie. Wówczas będziemy mieć pewność, że nasz program będzie przygotowany profesjonalnie i co najważniejsze przyniesie planowane rezultaty czyli pomoże zatrzymać obecnych klientów i zyskać nowych.

Źródło: Bonus Club