W zatłoczonych miastach odszukanie punktu parkingowego – nawet odpłatnego – bywa prawdziwym wyzwaniem. A jeśliby tak można było zająć miejsce parkingowe wcześniej oraz nie tracić czasu na poszukiwania, znalazłszy się już na miejscu?
telefony komórkowe służą już jednakże nie tylko do przyjmowania opłat za parkingową usługę, lecz również do organizacji pracy parkingu.

Oracle

Autor: Raido
Źródło: http://www.flickr.com
Funkcjonują już bowiem testowe systemy, w których kierowca wysiada z auta w dogodnym miejscu – na przykład w pobliżu dojścia do centrum handlowego. Następnie po wydaniu przez kierowcę polecenia za pośrednictwem stosownej aplikacji podłączony do internetu czterokołowiec – już bez kierującego – kierowany jest bezobsługowo na miejsce parkowania. System parkingowy opiera się o rezerwację online dopełnianą z pomocą strony internetowej (czytaj na transcom-system.com.pl). Przy planowaniu systemu zadbano zarówno o stałych eksploatatorów parkingu a także osoby, które z parkingu korzystają sporadycznie.

Ten serwis internetowy sap rodo posiada ciekawe dane na opisywany wątek, więc, jeżeli ta kwestia Cię intryguje, to sprawdź to koniecznie.

Przy przedsprzedaży miejsca, informacja o zarezerwowanym miejscu parkingowym zostaje automatycznie wysłana do systemu i przy wjeździe na parking, starcza zeskanować kod QR.

Urządzenie pomiarowe

Autor: Commander, U.S. 7th Fleet
Źródło: http://www.flickr.com
System rezerwacji, został rzecz jasna połączony z systemem gwarantującym kierowanie ilością dostępnego punktu celem jak najbardziej szczegółowej optymalizacji powierzchni.

Rozwiązania tego typu, tak jak bramki obrotowe przypuszczalnie wprowadzane będą w coraz to większej ilości parkingów – problemy z przystępnością miejsc dla aut są bowiem coraz częstsze (szukaj na transcom-system.com.pl). Zaś umożliwienie oszczędzenia najcenniejszego w tej chwili zasobu, jakim jest czas, jest to gigantyczna przewaga konkurencyjna.