Telemarketing to jedna z podstawowych metod sprzedaży produktów i usług, w szczególności wykorzystywana wśród pracowników sieci komórkowych oraz dostawców usług internetowych. Opiera się ona na prezentowaniu obecnym bądź potencjalnym odbiorcom nowej promocji, w celu przedłużenia umowy z firmą, bądź znalezienia nowych klientów. Operatorzy sieci telefonicznych oraz pozostałych przedsiębiorstw oferujących tą metodą swoje usługi nie dysponują najczęściej zapleczem technicznym, pozwalającym na wdrażanie takich działań marketingowych, toteż zlecają to zadanie zewnętrznym firmom specjalizujących się w telemarketingu.

Jak się to robi?

telefon

Autor: Da Sal
Źródło: http://www.flickr.com

Pracownik prowadzący rozmowę z ewentualnym klientem musi mieć wolne ręce, żeby móc szybko i sprawnie używać komputera który ma dostęp do istotnych baz z danymi rozmówcy i detalami oferowanej usługi. Dlatego firmy zajmujące się tego rodzaju usługami nie korzystają z standardowych aparatów telefonicznych, a specjalnych zestawów słuchawkowych podłączonych do komputera. Komputer z kolei stosuje odmienny niż standardowy protokół telekomunikacyjny do połączenia z rozmówcą, który nazywa się voip. Tego rodzaju działanie umożliwia firmom zaoszczędzenie dużych sum pieniędzy, centrale voip extratel.com.pl są bowiem równie efektywne co cyfrowe lub tradycyjne centrale telefoniczne, są jednak od nich o wiele tańsze. Znaczy to, że za niedużą cenę można stworzyć i skonfigurować bardzo dużo stanowisk dla pracowników.Szkolenie pracownikówNiezwykle znaczące jest właściwe wyszkolenie zatrudnionych, paradoksalnie umożliwia to zaoszczędzenie naprawdę dużych pieniędzy. Pracownik, jako że jest reprezentantem raczej nielubianego wśród klientów zawodu, powinien być przede wszystkim bardzo kulturalny. Na warsztatach dla telemarketerów uczy się postępowania w stresujących i trudnych przypadkach, oraz konwersacji z opornymi klientami.

Czy prezentowana tutaj kwestia jest dla Ciebie zajmująca? Jeżeli tak, to inne tego rodzaju materiały zobacz w serwisie, który znajdziesz tutaj. One także Cię zaciekawią.

Każda rozmowa z klientem jest nagrywana, z tego powodu pracownik działający w imieniu dużej firmy nie może sobie pozwolić na niegrzeczne postępowanie w stosunku do rozmówcy. Nagrania konwersacji mogą również być wykorzystane jako dowód jeśli zdaniem klienta oferta zaprezentowana przez telemarketera jest inna od posiadanej przez abonenta i stanowią dla niego zabezpieczenie w przypadku zawieraniu umowy przez telefon.