Każdy biznesmen, który chce posiadać swój sklep online lub choćby wizytówkę firmy w internecie, musi zastanowić się, którą agencję e-commerce dobrać.

WD My Passport AV

Autor: 4Press.pl
Źródło: 4Press.pl

Wikimedia Commons
Oraz oczywiście w jaki sposób to zrobić.
A odpowiedź wydaje się być niezwykle łatwa: trzeba dokładnie sprawdzić portfolio. O ile oczywiście taka agencja e-commerce je posiada. Jeśli nie, lepiej jest wyszukać innej. Na bazie wcześniej zrealizowanych prac możemy bowiem zaznajomić się tak ze stroną wizualną, jak i funkcjonalną. Z tą sprawą związana jest kolejna kwestia: jak dużo z takich prac funkcjonuje do dzisiaj oraz jakie przynosi ona rezultaty? Z innej jednak strony to właściwie jest już kwestia zamawiającego czy sklepu, ponieważ wyniki finansowe mogą stanowić tajemnicę handlową. Ponadto prace te mogłyby być przecież wykonane dawno temu. W każdym przypadku jednak można by uzyskać odpowiedź na najważniejsze pytanie: czy podoba się nam styl graficzny reprezentowany przez taką agencję.
Inną ważną kwestia jest to, czy wybrana przez nas agencja e-commerce posiada już jakiekolwiek doświadczenie w naszej branży. Są bowiem takie agencje, które specjalizują się tylko w jednej wybranej gałęzi. Najlepiej byłoby, gdyby agencja miała już doświadczenie w choćby jakiejś zbliżonej dziedzinie. Równie istotne jest to, czy też agencja e-commerce wykonywała już projekty elektroniczne o dużym stopniu zaawansowania. Świadczyć to może o stopniu zaawansowania funkcjonujących w niej programistów czy też grafików.

Jeśli skala projektu albo stopień jego zaawansowania byłyby za duże, to może to spowodować spadek jakości albo wydłużenie czasu wykonania zlecenia. A tego przecież żaden klient nie lubi.