Dotarcie do szerokiego spektrum potencjalnych odbiorców dzięki wykorzystaniu wyświetlaczy LED stało się powszechnym działaniem kilka lat temu. Reklamy na wyświetlaczach lub ekranach nie muszą jednak okazać się pewną i trafioną inwestycją – powodzenie kampanii reklamowej zależy od kilku zmiennych na raz.

Celne jest przekonanie właścicieli, że dzisiejszy klient to człowiek otwarty, oczekujący nowoczesnych rozwiązań, które są zarazem użyteczne i nieprzeszkadzające np. przez zbyt skomplikowaną funkcjonalność. Ekran LED jako typ reklamy i dotarcia do klienta nie jest już dzisiaj innowacją, aczkolwiek ciągle szczyci się wysokim procentem przekonywania odbiorców.

ekrany LED
Autor: Billie Ward
Źródło: http://www.flickr.com

Stwierdzenie, jakoby reklama świetlna którą emituje ekran LED czy też telebim jest widoczna i trafiająca w zmysły, było trafne bardziej kilka lat temu. Specjaliści od marketingu, szczególnie strony graficznej, ostrzegają wchodzących na rynek prezesów firm, że niedopilnowanie pewnych kwestii obraca się w przeszacowaną inwestycję.

Nie chodzi tutaj tylko o zainstalowanie ekranu, dzięki któremu reklama „zwróci” się w postaci przyszłych klientów, jednak po dłuższym niż wyliczono czasie. Nie można także określić tak zwanej efektywności reklam na ekranach, która zależy od kilku zmiennych. Kluczowe wśród nich są kampanie reklamowe i lokalizacja nośnika (przeczytaj na ten temat). Na przykład LED-owy „pasek” o wymiarach 20 centymetrów na dwa metry wyniesie inwestora około dwóch tysięcy złotych. Za taką kwotę wykonalibyśmy billboard lub tablicę ogłoszeniową o zdecydowanie większych rozmiarach, o ilości ulotek dawanych w centrach miast nawet nie mówiąc.

Dioda led niebieska
Autor: unbekannt270
Źródło: http://www.flickr.com
Przy upewnianiu się w trakcie zakupu ekranu można skorzystać z porad fachowców od reklamy czy inwestorów, którzy z własnego doświadczenia mogą ocenić trafność wkładu pieniędzy w tą formę promowania. Dyskusja o poglądach na sprawę to jedna składowa, w przypadku umiejscawiania telebimów na gruntach lub ścianach istniejących budynków wymagane jest posiadanie stosownej zgody lub spisanie zgłoszenia. To również aspekty czysto nakładowe, w przypadku trafionej lokalizacji lepiej zastanowić się nad kupnem droższego ekranu, jak więcej szczegółów. Istotne by wielkość szła w parze z jakością. Migające światła i częste awarie będą odebrane jako antyreklama.