Aktualnie gry komputerowe wykorzystują sporo zaawansowanych technologii, o jakich jakiś czas temu nawet nie śniło się użytkownikom. Spowodowało to powstanie wielu ulepszonych kontrolerów do gier, nieliczne z nich były nawet zaimplementowane w konsolach nowej generacji. Dobrym przykładem ewolucji tych urządzeń jest zastosowanie akcelerometru, jaki występuje w wielu telefonach komórkowych, jak również w typowych kontrolerach już w trzeciej odsłonie konsoli PlayStation. Akcelerometr to urządzenie określające lokalizację elementu konsoli w przestrzeni trójwymiarowej. Użycie tego przyrządu do kontrolerów pozwoliło nadać grom charakter zręcznościowy.

komputer

Autor: Sergey Galyonkin
Źródło: http://www.flickr.com

Ewolucja

Dużym krokiem naprzód w rozwoju kontrolerów była technologia PlayStation Move, dzięki której użytkownik za pomocą kamery i odpowiedniego sterownika mógł wejść w rolę uczestnika gry i przejąć bezpośrednią kontrolę nad jego ruchami. Firma wprowadziła do sprzedaży charakterystyczne uchwyty na tego typu urządzenia, umożliwiające przekształcenie dwóch takich urządzeń w kierownicę samochodu czy broń maszynową.

Jeżeli prezentowany artykuł jest dla Ciebie wartościowy, nie czekaj i sprawdź szczegóły tutaj e-vemco spawarka do światłowodów cena – zobaczysz jeszcze dokładniejsze informacje.

Następnym krokiem w rozwoju gier było użycie przez producenta konsoli Xbox One nowej odsłony technologii kinect ppe.pl/news.html?tag=kinect. Rozwiązanie to łączy działanie kamery z mikrofonem i pozwala na kierowanie konsolą z użyciem nieskomplikowanych gestów i odpowiednich słów. Aktualnie producenci gier pracują nad wykorzystaniem wszystkich wymienionych technologii w swoich produktach. Niektóre gry już częściowo korzystają z nowych opcji kontroli postaci.

gra komputerowa

Autor: Cauthon
Źródło: http://www.flickr.com

Gry przyszłości

Eksperci przewidują, że gry następnej generacji będą wykorzystywały więcej zmysłów niż na dzień dzisiejszy, poza tym będą kreowały bardziej realistyczną rzeczywistość. Obraz widoczny dla użytkownika będzie zależny od ruchów głowy, poza bodźcami wzrokowymi i słuchowymi będzie można odbierać bodźce zapachowe czy fizyczne. Obecnie tworzone są urządzenia próbne, które już na dzień dzisiejszy umożliwiają odczuwanie niektórych z tych doznań, bardzo więc możliwe, że zostaną one zastosowane przez twórców gier. Przyszłe dni są obiecujące, jednak już teraz tworzone są gry umożliwiające dopracowaną kontrolę nad postacią, należy do nich między innymi , w którym gracz będzie mógł dawać postaci proste komendy głosowe i rzucać czary za pomocą odpowiednich gestów.