Od dziecka opiekunowie powtarzali ci, iż igranie prądem jest ryzykowne. Niby wielkie udogodnienie, a tyle strat umie wyrządzić. Dlatego też zaczęto rozmyślać co można zrobić, by szkodzie nie ulegały wszelakiego typu urządzenia, które są bazę niejednego przemysłu.
Istota ludzka i jej mózg są nierozłączną częścią innowacji. Wynaleziono wiele aparatur, które są wykorzystywane w choćby takim punkcie jak fabryka samochodów.

Aczkolwiek w okolicznościach wzmożonego zapotrzebowania na towary te wszelkiego rodzaju urządzenia mogą ulegać przeciążeniom. Wtedy proces produkcyjny jest zagrożony, a konsumenci nie otrzymają towaru na czas. Z tego powodu wykreowane zostały wyłączniki silnikowe, które są łącznikami do połączenia, ochrony i rozdzielania obwodów prądowych z obciążeniem, równoważnie zabezpieczają one silniki przed zniszczeniem – . Gdy wyposażamy, szczególnie najczulsze urządzenia, w tak efektywny wynalazek, z większym prawdopodobieństwem możemy spodziewać się, że bezpieczeństwo zostało zapewnione i możemy w nocy spać spokojnie. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo połączone z prądem, ciekawym przypadkiem jest pantograf.

Kable

Źródło: nadmorski24.pl

Wykorzystuje się go do pobierania prądu z napowietrznej sieci trakcyjnej przez pojazdy (małe pojazdy elektryczne) szynowe. Można go spostrzec każdego dnia, gdy żyjemy w dużym mieście i poruszamy się bądź znajdujemy się niedaleko przystanków tramwajowych albo też szyn. Pantografy to inaczej nazywane odbieraki prądu.

Mamy sposobność wyróżnić dwa rodzaje odbieraków: górny oraz dolny.Odbieraki górne pierwotnie zastosowano w tramwajach, gdyż to w komunikacji miejskiej nastąpi jako pierwszy wzrost trakcji elektrycznej. Początkowo na wagonach używano odbieraki pałąkowe składające się z żerdzi zakończonej rolką. Sprężyna znajdująca się w podstawie unosiła pałąk, dociskając tym samym rolkę do przewodu jezdnego. Niekorzyścią tego rozwiązania była niedobra współpraca rolki z przewodem jezdnym, który często wypadał z rowka rolki, głównie na zakrętach i rozjazdach. Ponadto omawiana konstrukcja umożliwiała jazdę wyłącznie w jednym kierunku, a przewodzenie energii pomiędzy rolką, a pałąkiem też bywało zawodne. W sytuacji wyłączników silnikowych, mnóstwo firm ma w swojej propozycji zespoły napędowe posiadające wyłącznik silnikowy złączony ze stycznikiem i taki moduł nazywa się rozrusznikiem silnikowym.