Dowolny branżowy sklep jest miejscem, do jakiego klienci przychodzą nie tylko dokonać zakupu. W salonie z instrumentami pragną kontaktu nie tylko ze sprzedawcą, o ile raczej znawcą muzyki, który pamięta wiele riffów, jest w stanie je bez pomyłki zagrać, a także podpowiedzieć w wyborze ekwipunku, pieców gitarowych, strun i innych. W markecie z materiałami budowlanymi – klient oczekuje nie tylko faktury i zakupów, ale również fachowych porad, doświadczenia i wskazówek, które będzie mógł wykorzystać w swoich planach budowy, rekonstrukcji czy pozostałych przedsięwzięć. Dotyczy to też punktów fotograficznych.

Wizyta początkującego fotografa, który nie zna na razie dobrze własnych zdolności i nie wie, jaka gałąź w dziedzinie fotografii sprawi mu możliwie dużo satysfakcji, opiera się bardziej na gromadzeniu porad i wskazówek, jaki ekwipunek służy do pstrykania jakiego gatunku fotografii, w jakich momentach używać dany obiektyw, jaką lampę błyskową i tym podobne.

Z tego powodu tak wartościowa jest dobrze przeszkolona obsługa sklepu. Ideałem dla pracodawcy jest zatrudnienie pasjonata, który sam posiada wiele doświadczenia w robieniu zdjęć, do niedawna był to jego sposób na pieniądze, była to pasja, przyjemność, a w dodatku posiada w swoim dorobku doświadczenie handlowe, jakie umożliwia mu odpowiednie wykorzystanie metod sprzedaży i efektywne podejście do kontaktów z przedstawicielami marek sprzętu. Z wiedzy i doświadczenia związanego z fotografią takiego człowieka będą korzystali klienci, natomiast z metod sprzedaży i skutecznego podejścia do handlu – sklep, jego właściciel i ogólny bilans finansowy salonu foto.

Porządny sklep foto ma przynajmniej jednego takiego specjalistę, do którego klienci, czy to początkujący, czy bardziej doświadczeni pasjonaci, mogą skierować się z najbardziej szczegółowymi pytaniami o konkretny obiektyw, body aparatu, jego funkcje i dużo innych. Specjalisty nie zaskoczą na pewno pytania o nowinki, które interesują wszystkich pasjonatów przekopujących sieć w poszukiwaniu najnowszych propozycji topowych kompanii fotograficznych. Przykładowo, jednym z ciekawych szkieł szerokokątnych może być świetny obiektyw Sigma 10-20 mm, która w dobrym salonie foto powinna być od jakiegoś czasu dostępna od ręki.

Masz chęć poznać inne równie praktyczne sugestie? Jeżeli tak, to zobacz tutaj biżuteria hurtownia, a z pewnością nie odczujesz rozczarowania.

Jest to interesujący obiektyw, zachęcający do zabawy perspektywą. Tu za zadanie ma wkroczyć bystry sprzedawca, który podpowie, jak użytkować takie szkło, jakie są jego minusy i zalety, a także przedstawić klientowi kilka zdjęć zrobionych z jego użyciem.