Przed rozpoczęciem pracy należałoby wypisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować robiąc kolejne posty. Wybór odpowiednich treści należy uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak wciąż pojawiają się problemy z formuła na prowadzenie fanpage’a, warto zrobić mapę myśli. Rysunkowe opracowanie zezwoli na szczegółową analizę klienta, a hasłowa formuła przyniesie następne skojarzenia. Tym samym powstanie lista tematów i pomysłów na konkretne posty.
Pisząc treści, jeżeli nie możemy być pierwszymi, przynajmniej musimy być na czasie. Śledzenie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę ściągnąć następnych fanów. Jednym z głównych błędów jest pokazanie w poście suchych faktów. Puste informacje nie wzbudzą w odbiorcach żadnych emocji. Zamierzeniem robionych działań jest zaangażowanie użytkownika, nie zmuszenie, a zachęcenie go do interakcji. Odpowiednio pobudzony podzieli się danymi z innymi bądź skusi się na rozmowę z nami.
Jak tego dokonać? Na pewno nie można się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy zdobyć ich zaufanie. Dobrym sposobem na wzbudzenie w odbiorcy chęci współpracy jest zadawanie pytań. Oferta:
Nie chodzi o sprawdzanie ich wiedzy, a zapytanie ich o zdanie bądź odczucie. Wystarczy na końcu napisać krótkie i proste „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Może nie od razu, ale za następnym razem odbiorcy zaczną objawiać zainteresowanie i napiszą komentarz. Niemalże na każdą aktywność fanów powinna być odpowiednia reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze należy przynajmniej polajkować. Gdy jest ku temu okazja, należy pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiadać na zadawane pytania.
Trzeba bardzo uważać na nieprzychylne komentarze, które mogą popsuć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym wypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy warto odpowiadać na zarzuty. Źle dobrana odpowiedź może być nawet gorsza od jej braku. Czasem jednak wystarczy przyznać racje lub przeprosić, a fan poczuje się zadowolony.
ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Skierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za relacje z mediami i zajmujących się budową wizerunku firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.
Najnowsze komentarze